Dyrehold - opgave D

Dyrehold - opgave D Dokumentation og formidling 

1. Beskriv hvordan du vil formidle udviklingen i dyreholdet og bruger/borgergruppens læringsudbytte? 
Jeg vil lave en bog ang. Sumpskildpadden, jeg vil anvende faktuel viden som borgerne har lært igennem forløbet. Derudover vil jeg gerne opnå at borgergruppen tager ejerskab af denne bog, gerne ved tegninger som eksempelvis, terrariet, billeder af det faktiske terrarie. Derudover ville vandskiftning (rengøring) og fodring af skildpadden være et større emne i denne bog.


2. Hvordan stilladsere læreprocessen? (piktogrammer, iagttagelsesark, bestemmelsesark, vendespil, modeller mm.)
Som en del af læreprocessen kunne det være sjovt at bruge piktogrammer af henholdvis, selve skildpadden, dens anatomi, fødekæden og økosystemet. Derudover vil jeg gerne bruge et iagttagelsesark med specifikke spørgsmål, som vil give borgergruppen mulighed for at fokusere på detaljerne af denne proces. Da skildpaddens udvikling er en lang proces, er det vigtigt at bibeholde gruppens fokus over en længere periode.


Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Praksis afprøvning

Min biotop

Dyrehold - Opgave B